top of page
VEELGESTELDE VRAGEN
Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook tips en handige weetjes. Klik op de vraag om de antwoorden zichtbaar te maken. Staat uw vraag hier niet tussen, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen.
-
Kan ik bepaalde regels hanteren in mijn woning?Ja, bij het kennismakingsgesprek met Enjoy Life kunt u de gewenste regels kenbaar maken. Bij aankomst van de gasten zullen wij deze met hen doornemen.
-
Hoeveel sets sleutels heeft Enjoy Life nodig?Voor de verhuur zijn 4 sets sleutels gewenst. Twee sets voor de gasten, een set voor Enjoy Life en een set voor de schoonmaak.
-
Hoe dient de woonruimte opgeleverd te worden?De woonruimte dient schoon en netjes opgeleverd te worden. Het is belangrijk dat persoonlijke (waardevolle) eigendommen uit de woonruimte verwijderd worden en dat er geen sprake is van defecte voorzieningen. In verband met de schoonmaak is het belangrijk dat de woonruimte niet te vol staat. Indien u geen linnenpakket afneemt is het noodzakelijk dat er linnengoed aanwezig is. Verder dienen er schoonmaakproducten, een werkende stofzuiger (en voldoende stofzuigerzakken) en - indien mogelijk - een wasmachine, aanwezig te zijn.
-
Hoe wordt gehandeld bij eventuele schade of overlast?Allereerst worden gasten zorgvuldig gescreend op recensie, reisdoel en samenstelling, op deze manier kan ingeschat worden of deze gasten overlast kunnen vroorzaken. Op deze manier zijn wij selectief in wie wij verwelkomen in uw woonruimte. De ervaring leert dat overlast gelukkig niet vaak voorkomt. Mocht er toch overlast zijn, dan zijn wij bereikbaar voor u en uw buren en wordt er meteen actie ondernomen door contact te leggen met de gasten, of indien nodig, gaan wij langs bij uw woonruimte. Indien er zich schade voordoet zal Enjoy Life dit - in overleg met u - indienen, middels de Verhuurgarantie bij Airbnb. U bent bij Airbnb gedekt tot €800.000 schade in uw woonruimte. Meer informatie hierover kunt u vinden in de Voorwaarden Verhuurdersgarantie via www.airbnb.nl/terms/host_guarantee. Het volgende wordt daarin niet gedekt: • Kunst, contant geld en waardepapieren • Huisdieren • Persoonlijke aansprakelijkheid • Gedeelde of gemeenschappelijke ruimtes Daarom adviseren wij om persoonlijke (waardevolle) eigendommen veilig elders onder te brengen en geen contant geld of waardepapieren achter te laten in de woonruimte. Houdt u er rekening mee dat gebruikssporen en slijtage vrijwel altijd behoren tot uw eigen risico.
-
Op welke kanalen wordt mijn woonruimte geadverteerd?Uw woonruimte zal worden geadverteerd op de website van Airbnb en / of Booking.com
-
Wat gebeurt er met de post?U kunt kiezen of u uw post in de woonruimte wenst te laten of dat wij deze voor u in beheer houden.
-
Hoe worden gasten gescreend?Gasten worden via Airbnb gescreend op recensie, reisdoel en de samenstelling van de groep. Eventueel wordt er aan de hand hiervan contact opgenomen met de gasten.
-
Wat moet er aanwezig zijn in verband met brandveiligheid?De woonruimte dient te voldoen aan de brandveiligheidseisen. Er dienen voldoende rookmelders en brandblussers aanwezig te zijn en de cv ketel dient de jaarlijkse onderhoudsbeurt te hebben gehad. Zet voor de veiligheid een eerste hulp set in uw woonruimte.
-
Persoonlijke eigendommen en verhuurVerwijder waardevolle persoonlijke eigendommen uit de woonruimte. Denk hierbij aan antiek en spullen die emotionele waarde hebben.
-
Waarom zou ik een photoshoot uitbesteden?Duidelijke foto's bij uw Airbnb advertentie verhogen de kans op boekingen aanzienlijk. Mooie, heldere foto's met oog voor detail spreken gasten aan. Met een professionele photoshoot zorgen wij dat uw woning eruit springt tussen de anderen en sneller geboekt zal worden. Door jarenlange ervaring weten wij waar gasten op letten tijdens het boekingsproces.
bottom of page